Az iskola küldetése
- boldog, elégedett és muvelt gyermek
- nyitottság a tanulóra, szükségletei és problémái megértése
- felkészültség és nyitottság az újra, jobbra
- A „ Ljudevit Gaj ” Általános Iskola 1961 -ben épült 12 tanteremmel és kiszolgáló helyiségekkel,
az északi szárnyát pedig 1962 -ben építették hozzá .
- Az 1970./71. tanévben készült el a tornaterem .
Büszkék vagyunk
... a tanulók és tanárok kiváló együttmuködésére az oktatásban és a tanórán kívüli tevékenységek, projektek, tanulmányi kirándulások során.
- a sikeres tanórán kívüli munkára,
- az iskola lapjára a “ Danica”- ra és újságíró szakkörünkre a “ Danicice”- ra,
- az országos bajnok táncosainkra,
- arra, hogy gyakorlóiskolája vagyunk a Bölcsészettudományi Kar horvát és angol nyelv, valamint
matematika szakos hallgatóinak.
Sajátos nevelési igényu tanulók integrált osztályai
A tanulók 6%-a
A normál iskolarendszerben lehetséges modellek a sajátos nevelési igényu tanulók iskolai nevelésére, oktatására:
- individualizációs modell szerint,
- hozzáigazított program szerint,
- sajátos program szerinti oktatás.
Integráció
Teljes
A tanulók az “anyaosztályban” vannak, hozzáigazított programmal, inividualizációs modell szerint tanulnak.
Részleges
Külön osztályban vannak a tanulók, a nevelési és készségtárgyak óráin az “anyaosztályban” integráltan vesznek részt.
Az integráció célja a gyerekek bekapcsolása a korosztályos csoportba.
Egyesületek
- Idem” (Megyek) – a sajátos nevelési igényu gyerekekért
- “Marko Svrtan” - az alkotó és kreatív gyerekekért és fiatalokért
- Az egyesületeknek rendszeres alkotómuhelyeik muködnek a város és megye gyermekei, fiataljai
számára, de országos szinten is, az egész tanév és a szünetek idején is.